När julmagin är lite tidig, då tar vi till vinterpyntet

(null)
 

I oktober smyger den sig alltid på, varje år, ungefär samma tidpunkt - julkänslan. Och räddningen är vinterpyntet! Inget tomterött, inga nissar -än! Bara barr, kottar & snöflingor, vinter! 

 
(null)
 

Så idag kom de upp, kransarna på växthusets dubbeldörrar. 


(null)
 

Som att jag kände det på mig så singlade första flingorna ner idag! Ikväll blev det ett litet litet vitt täcke (mer som lakan kanske) på verandanräcket. Jag var tvungen att ropa ut Milton, bära upp honom på höften i strumplästen och visa! 
"Har du sett? Vinterns första flingor!" 
"Woooow!" 
Som ett skott sprang han in till pappa i duschen och berättade vad han sett ute! 
 

(null)
 

Så det var väl i rättan tid de åkte upp kransarna! 


(null)
 

Det sitter inbyggda ljusslingor i kransarna men de sparar vi till novembermörkret, när de färgglada höstlöven fallit till marken och vintertiden ätit upp dagsljuset, då behöver vi allt mysljus vi kan få! 


(null)
 

Så mysigt! Nu längtar jag faktiskt efter lite snö, och nissar! Ska bli så mysigt att få skapa nya jultraditioner i vårt nybyggda Gröna Gråbo! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback