24 + 1 chanser till att vara extra snäll

 
 
 
Den broderade väggbonaden med tomten i korsstygn, med 24 små klappar hängande i snören. Luktsudd, kinderägg och småplock. Det är ungefär så min senaste upplevelse av julkalender ser ut. Varje morgon sprang man dit och slet upp den lilla klappen, lycka. 
 
 
 
 
 
Nu har man förflyttat den lyckan till att få ordna kalendrar åt sina egna barn. Att få se samma lycka som man själv minns, en överraskning varje dag (!) i december, fram till julafton. Men så i år fick jag mig en egen igen. Inte den broderade tomten, men något annat handgjort och otroligt vacker. Mina favoriter, Mrs Mighettos och deras snällkalender. 
 
 
 
 
 
De har i år designat Friends snällkalender som utmanar och uppmanar att göra något snällt varje dag fram till julafton. 24 chanser till att vara extra snäll innan jul. Och en extra chans såklart, genom att köpa själva kalendern, eftersom 40 kr av varje såld kalender går till Friends arbete mot mobbning. 
 
Så himla bra grej.
 
 
Och min man var dubbelt så snäll, eftersom han vet vad nördig jag är på Mrs Mighettos prints, så kan köpte 2, en att öppna och en att sätta upp på väggen. För jag menar titta på den, vacker som en tavla!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback