Fantasi är viktigare än kunskap

Piratskepp med namn finns att köpa härifrån
 
Fantasi är viktigare än kunskap, sa en smart grabb med ständig morgonrufs (A.Einstein) en gång i tiden. Håller med, allmänbildning i all ära men ärligt talat - det här med nämnare, täljare, hårda och mjuka vokaler. Överkurs. Har nog aldrig riktigt fått användning av att kunna vad som är vad. Fantasin däremot och förmågan att kunna föreställa och skapa har varit både en rolig hobby och ibland överlevnad i alla mina levda dagar.
 
 
"Gör det du kan med det du har, där du är!"
 
 
Man skulle kunna säga att skapande för mig handlar om överlevnad hela dagarna, eftersom det är mitt jobb, mitt levebröd. För att få in pengar så måste jag få ideer och skapa, absolut inte mig emot! Faktiskt bästa tänkbara! Eftersom det råkar vara det jag är bra på och tycker är det roligaste som finns.  
 
Flaskpost med namn finns att köpa här.
 
Man kanske kan tro att jag blir less på det skapande och inte vill skapa mer än i jobbet men icke! Har alltid något "projekt" även vid sidan av. Senare färdigställda är ett par pappersburkar som jag tyckte kunde komma till nytta! Så vad kan man skapa av det? 
 
 
Trummor! Följde en guide på CChobbys hemsida. Den lilla trumman färdig, bara den stora kvar nu! Så fin detalj och förvaring inne i barnens lekrum. Nästan färdigställt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback