Pippikalas på Gråbo


(null) 


I söndags fyllde vår älskade snutt 2 år! Så vi har kalasat hela helgen, med kalastema PIPPI LÅNGSTRUMP! Såklart! 
Jordgubbstårta inspirerad av pannkakstårta, Pippiballonger, Pippimuffins och en hel del Pippi-presenter dessutom! 


(null) 


Vi har delat upp kalasen i många små detta år, med tanke på situationen med både "dumma bacillen" som Millpill kallar den och semestertider med när och kära på resande fot. Men Pippitema på samtliga!


(null) 


En Kling till saften? Eller Klang kanske? 


(null) 


Egengjorda Pippi - cake topper! En självklarhet när mamma jobbar med att designa kalasdekorationer hela dagarna! 


(null) 


Barnens gammelmormor är världens bästa kalasfixare när det kommer till fika! Varje kalas får vi kakor och bullar som hon bakat, smakar-alltid-toppen-garanti! 


(null) 


Jag var lite sugen på att blanda alla mina loppade kaffeserviser, det hade känts väldigt "Pippi" med massor av udda koppar, men nu blev det dessa! Premiär för den nyaste servisen i samlingen! 


(null) 


Finkläder på finkalas! Miltons favvoskjorta och Minelle i sin Pippi-klänning! Tur hon fick 2 nya under helgen, så slipper vi tvätta denna varje kväll, då hon vägrat någon annan outfit de senaste 3 veckorna! 


(null)


Såhär såg tårta nummer 2 ut! Tårtorna smakar precis desamma men med lite olika utseenden! Jag fick många fina DM och kommentarer för tårtan på Nell & the lions instagram och födelsedagsbarnet själv, ja hon älskade den! Speciellt "Pippi & Dubbidubb" så den tänke jag placera på hennes rum (eventuellt i blomkrukan) efter vi har kalasat klart! 

Världens bästa tårta, klar på 15 min om man har färdiga bottnar! Recept på tårtan hittar ni här! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback