Med ett julnaket Mini Gråbo och kli i fingrarna....

 
 
 
 Jag har ju gått all in på julpyntet i år. Det är nästa ännu roligare att julpynta hus i miniformat. Likt Mini Gråbo. Vår älskade lekstuga. Jag tog dessa bilder i fredags, när Minelle och jag rekade inför julpyntandet! Det blir bra att fixa i början av nästa vecka tänkte vi. Icke!... tyckte bacillen som totaldäckade mig senare på fredagkväll! 
 
 
  (null)
 
 
Sängliggande och kli i fingrarna. Men då blir det mer tid för eftertanke. "Planerandet är halva nöjet" brukar man säga, undrar om det gäller julpyntandet också?
 
Vi har små miniadventsljustakar som ska upp i varje fönster, så mysigt att se det lysa där nere i stugan när man ska gå och natta hönorna på kvällen. Kiosken tänkte jag klä in i lite granris och fästa en ljusslinga runt. Sen måste jag ju göra en liten skylt "Milton & Minelles julmarknad" att hänga upp, önskan vore lite glöggmingel och lussekatter med nära och kära framöver, vi får väl se om vi kan göra kiosken corona-säkrad. Och en liten gran, såklart, som vi knycker från gammelfarfars marker. 
 
 
Återkommer med bilder så fort jag är på benen igen och får möjlighet att strössla lite julmagi över Mini Gråbo!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback