Jobba-hemifrån-rookie

 
 
Tanken slog mig idag, när jag hade 5 olika bollar i luften samtidigt, en hög av kreativt kaos utspritt på ett helt matsalsbord och en lunch som hunnit kallna i micron. Jag är en riktig jobba-hemma-rookie. Det tar ändå ett tag att få in nya rutiner. Minelleskling har nu gått på förskolan sen i början av Mars, men eftersom baciller och annat har kommit emellan så har första tiden blivit lite hattig. Det har varit mycket bollande av jobb och småkidsen hemma nu till en början. Men idag var de båda barnen på förskolan och jag fick massa gjort.
 
 
 
 
Det är ju bara det här med.... vart ska jag börja? Jag har börjat göra en att-göra-lista kvällen innan. Det glömde jag igår och då slutar det med detta - allt på en gång. Som att välja band, fota produktfoton på ett litet hörn, skära ut emballage, färdigställa beställningar och i bakgrunden ha lite Jonna Jinton rullandes på youtube. 
 
 
 
 
 Någonstans i detta kaos så blir saker och ting faktiskt färdigställda. Men en liten ny insikt idag - det här med att-göra-listan kvällen före är ett vinnande koncept. Timmarna tickar på galet fort när jag kommer i ett jobb-flow. 
 
 
 
 
Och så slår det mig att wow, tänk att jag får möjlighet att ägna mina dagar till just detta. Bara det har jag liksom inte hunnit smälta än. Jag älskar det. Varje del i att driva mitt egna företag, allt från att skära ut små kartongskivor som ska sitta bakom påskäggen, till att limma ihop ett verk till kund. Att sakta få växa fram. Älskar det! Jag hoppas att jag kan titta tillbaka på detta inlägg om några år och tänka på just detta och minnas känslan, vilken resa och utveckling, där allt började.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback