Steppa upp med lite mer ”boooo”

(null)

Jag måste steppa upp mitt halloween-engagemang känner jag. Det höll på att gå nästan helt obemärkt förbi men icke! Jag vill ta vara på varje litet högtidligt tillfälle och göra det till iallafall något lite extra för barnen. 

Igår åkte jag runt hela stan för att få tag på en pumpa men kom hem tomhänt, nästan iallafall... lite spindelnät fick följa med. 

(null)

Så gick jag och rotade i gömmorna här hemma och titta vilka fynd jag fann i en av våra kattvindar! Mina & Miltons garn-spöken som vi gjorde för 2år sedan. Det här med barnens hemmagjorda pynt är ju de allra finaste. 

(null)

Och kvasten som jag fann i lådan bland påskägg och kycklingar, kan ju lika gärna agera kvast även till halloween-häxorna! 

(null)

Så en liten hörna blev det iallafall på bänken i hallen. 

(null)

Jack & Milton sprang in för att köpa en liter mjölk på vägen hem idag och när de kommer tillbaka till bilen så fnittade Milton
"Mamma vi har en present till dig i skoffen (skuffen)"

När vi parkerade hemma så skyndar han sig att springa bak och försöker lyfta ut en pumpa hälften så stor som honom, haha! 

"Titta mamma, titta! Vi hittade en stoooor pumpa!" 

Och det var den minst sagt, tydligen den allra allra största som fanns kvar på affären. Så imorrn blir det även karvning av pumpa, sidär det blir riktigt "halloweenigt" här hemma! 

(null)

Nu ska jag sätta mig och måla skattkarta, för det är självklart att vi ska göra en favorit i repris av förra årets dödskallejakt

Godnatt på er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback