”Du är ju inte riktigt klok”

(null)

Jag har ju alltid varit väldigt pillig av mig. Sånt som är extremt tålamodsprövande för andra är ofta istället rogivande för mig. 
"Du är inte riktigt klok du"
 fick jag som kommentar av en vän till mig när jag berättade ett av mina projekt för tillfället, att måla om ett pyttetåg, med en pyttepensel... 

Och jag kan hålla med till en viss del, att sitta utomhus, i den värmande oktobersolen och måla ett jul-tåg kan kännas lite tokigt. Men det är tidskrävande och man vet ju att julen alltid är här fortare än man tror. 

Milton (och Minelle) får växa upp med att julen börjar tidigt i vår familj, haha. Milton är minst lika exalterad som mig att tåget ska bli klart, eftersom han redan fått provköra det på tågrälsen. 

(null)

Tåget har varit rött från början men gör sig så mycket finare i en enhetlig svart. Gulddetaljerna och alla de söta detaljerna, som små paket och nissar som gömmer sig "poppar" och syns bättre till det svarta!  Kanske svårt att få rätta julfeelingen med dessa bilder men jag lovar, när det är färdigmålat och kör runt på rälsen kring julgranen så ska jag ge det rättvisa med en julig bild! 

"It’s beginning to look a lot like christmas....." 
haha, förlåt! Nu kommer ni vara fast med julsång på hjärnan resten av veckan, hihi! 

Kommentarer
Dinman säger:

Mysbild på vår finepöjk ❤️

2019-10-04 | 10:59:40
Villa Gråbo säger:

❤️

2019-10-04 | 11:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback