Jul-kickoff! Nu är det dags...

(null)

Idag tog jag med mig svärmor upp till min mans (och min också skulle man kunna säga, eftersom jag hängt där sen jag var 13, när vi träffades) gamla barndomsby Nordmark, för att gå på adventsfika hos Katrin. Så himla mysigt pyntat med både granar, ljus och nissar. Både utanför och inne i huset sprakade brasan. Glöggen serverades på vedspisen och gofika fanns det gott om! 

(null)

Inne i torpet hade Annika från Hemmavid och Elin från Filipstads blomsterhandel (båda lokala butiker) försäljning. En ny liten Maileg-nisse och ett par hyacinter fick följa med hem. 

(null)

Tyckte den var så söt med sina hängslen och stickad väst. Nissar kan man inte få för många av. 
Så nu, är bannemig julen officiellt invigt på riktigt! 

Barnen fick en varsin liten porslinstomte av farmor, Milton vart överlycklig! Är det någon som är mer julgalen än mig så skulle det isåfall vara han. Jag frågade imorse vad han ville göra idag när hela familjen var lediga

"Ja vet, vi kan ju julpunta!" 

Julpunta it is! Inte mig emot. Så nu har vi smygit upp lite pynt, som livar upp i novembermörkret. Alltid bra att kunna "skylla" på barnen "Milton ville ju så gärna ta fram nissarna och ljusstakarna redan, då får man ju ställa upp som mamma..." haha! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback