Sekunderna innan katastrofen...

{inlägget innehåller adlinks}
(null)

Jag har, efter ca 20 år, faktiskt sumpat den trötta ostsmörgåsen till frukost och börjat med smoothie! Gott och en mycket "lättare" känsla i magen med lite kallt och fräscht direkt på morgonen. Det bästa är att den är klar på nolltid (för en sjusovare som vill snooza in i det längsta). 

(null)

Igår var Millpill ledig från förskolan så jag tänkte lyxa lite och mixade iordning ett varsitt glas åt mig och Milton, för att sedan sätta oss ute på soldäcket och lapa i oss den lilla solen som tittade fram.

(null)

Vi skålade och skulle precis sippa i oss första slurpen i sugröret när solen försvinner bakom molnen. Vi såg isbjörnan och fick vända tillbaka in mot inglasade altanen. 

(null)

Två sekunder efter att jag knäpper denna, sista bild (när jag såg att mina brallor matchade smoothien så tjusigt, he-he) så kommer Milton tillbaka ut på soldäcket....

"Mamma jag har spillt..."

Det hade han. Heeela smoothieglaset i vår vita schäslong........ 

(null)

Prisa vanish! Måste erkänna att jag provade med våtservetter först, de brukar bannemig ha en tendens till att få bort allt. Men hallon och jordgubbsstänk blev en alldeles för tuff utmaning.

Men alltså denna spill-fas han är inne i just nu. Nu nådde den liksom droppen efter att ha torkat säkert 10 mjölkglas från köksgolvet tidigare under veckan. 

Soffan blev iallafall vit, efter många om och men. Vi hann ju att mysa i några härliga minuter i solen, men nästa gång skålar vi nog i pipmuggar.


(null)

Vi har en liknande variant som denna, jättesmidig med medtagbar flaska och lock, som man mixar direkt i (prima om man har små "söliga" barn som jag ;))

Finns att köpa för typ noll och ingenting här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback