Räddaren i regn-nöden


(null)

Förra sommaren levde jag i slip-in-sandaler (gravidtrötta fötter i hetvärmen) och denna sommar verkar jag få leva i mina fårskinnstofflor. 

Nä, jag vill inte verka bitter. Nog för att jag strosar runt i de varma tofflorna från morgon till kväll men jag tror fortfarande på en sommar á la 2018. Vi måste bara ha lite mer tålamod i år. Det kommer. 

(null)

Så länge hänger vi ute på våran "räddning" dessa gråa dagar, den inglasade altanen, eller "haltanen" som Milton envist håller fast vid att den heter. 

(null)

Såhär fint och prydligt är det innan katt, barn och man går lös och kastar om kuddar och filtar för att gosa ner sig ordentligt. Allas våra favoritplatser i hemmet, i schäslongen och gungan. 

(null)

Också världens bästa jobbplats om ni frågar mig. Häromdagen ställde jag iordning "kontoret" genom att skuva ett av de hemmagjorda side-borden (stubbarna) till gungan och fylla upp det med godis och dricka, sen satt jag mig i gungan och redigerade 45 bilder som skulle vidare till mäklare, samt ett gäng bilder till bloggen. Man blir effektiv med rätt förutsättningar, haha.
 
(null)

Det är också här skryt-pellisen fått sin plats. Mycket solsken och skyddat läge. Ja ni ser ja, alla trivs här, oavsett väder utanför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback