Nu grönskar det i MiniGråbo

(null)

 Jag och Nellsan tog jordsäcken under armen, spaden i hand och traskade ner till Lekstugan för plantering! Den har ju varit alldeles naken sen vi slängde ut vinterns granris. 

(null)

Så, nu har MiniGråbo fått sitt första blomster! Urgulligt. Nu är det fritt fram för de vita flingorna att trivas och växa till sig i de små lådorna.

(null)

Så kom det en traktor och "swishade förbi" mitt i planteringen. Jack och Milton som fyllde en gammal rabatt med lite sand och jord. 

(null)

Jag bad Milton att påminna mig om att vattna blommorna varje dag, på riktigt, så lätt att glömma och de torkar ut snabbt i så små lådor. Det är det bästa man kan göra om man vill bli påmind om något, be Milton. Vad tror ni det första han sa var imorse? 

"Juste mamma (med fingret i vädret) vi måste vattna blommorna i MiniGråbo" 

Duktig kille.

(null)

Det ska byggas ett litet soldäck kring MiniGråbo under semestern. Med ett räcke. Det viktigaste av allt, eftersom Miltons lilla röda brevlåda ligger och väntar på att hängas upp och bli använd. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback