Konsten att älska måndagar



(null)

Jag måste lära mig att älska måndagar. Åtminstone gilla dem. Men det är något med att de känns som en enda lång uppförsbacke, speciellt mörka och regniga sådana som just idag. Jag har svårt att liksom komma igång, svårt att börja skriva på det nya kapitlet, den nya veckan. 

(null)

Jag borde planera mina måndagar bättre, sätta upp mål för dagen eller alltid planera in något litet, men extra kul på måndagar. Annars väntar jag bara på att de ska passera, som är precis motsats till hur jag vill leva. Vill fylla dagar med liv ni vet, och inte bara fylla livet med dagar?

Kanske ska börja med en "måndagsuppmuntran"
på bloggen? Bara dela något roligt eller skriva en uppmaning eller något annat skoj? Något som helt enkelt muntrar upp lite. Jag får klura på det, ge gärna tips på hur ni peppar måndag eller vad ni skulle vilja se här på bloggen. 

Och trevlig måndag på er nu, tack för att du kikar in hos mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback