Kaffe & kaka, under gröna taket.

(null)

Idag har jag påtat i trädgården mellan skurarna. Eller rättare sagt påtat i skarngången hemma. Jag fick en idé om att det skulle vara otroligt mysigt att ta fikat på verandan i sommar, när den då ska vara ombonad med någon slingrande växt. Så då fick jag gå efter spaden och jordsäcken för att gräva mig en ny rabatt.

(null)

Sen efterfrågade jag tips på instastory (@villagrabo) på något fint som skulle få klättra på verandan. Jag fick förslag som pipranka, honungsros, vildvin och att Milton skulle få klättra i pelarna på verandan. Hade såklart varit allra finast med Millpill, men slutvalet föll ändå på en klematis. Väldigt fin och ska tydligen växa på i bra fart. Vi provar väl, så får vi se hur den trivs där! 

(null)

Ett gäng pelargoner fick ta plats i nya rabatten de också. 

(null)

Stackars pellisarna fick en riktig dusch av en kraftig regnskur det första de fick direkt efter att de kom i jorden. Välkomna, känn er som hemma liksom. De fick iallafall ordentligt med vatten. 

(null)

Även blomlådorna fick sig fina pelargoner. Kan man få för många pelargoner? 

(null)

Visst kan man väl se framför sig hur gott kaffet kommer att smaka, där under taket täckt av klematisen! Nu håller vi tummarna för en dundersommar och många fikastunder. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback