Hiiiiiimla goda ”hallonbollar”

(null)

Hurra till alla mammor idag! En av årets allra finaste dagar tycker jag. Inget i världen slår känslan av att vara mamma, inget! Klart att det ska firas. Jag har ju världens bästa mamma-förebilder i min närhet också, min egna mamma och min svärmor. Idag ska vi fira de lite extra med kaffe, kaka och trädgårds-plockad-bukett. 

(null)

När vi hälsade på min morfar och hans sambo sist, så bjöd de på dessa himmelskt goda små bakelserna! Jag ber sällan efter recept men dessa var jag bara tvungen att veta facit på, för att kunna göra de själv, när och hur ofta jag vill.  Så goda är de. 

Jag och Milton bakade dessa godbitar igår, för att ha att bjuda mammorna på idag. 

(null) 
 
Ett par sockersöta, skitiga mekarfingrar, tillhörande min man norpade åt sig en gobit! Även han, inte så sötsugen i vanliga fall, tycker dessa är farligt goda! 

Det är alltså chokladbollsbotten med en hallonpannacotta på, eller hallonmousse som jag kallar det. Så så gott. 

Jag berättade inte för Milton vad vi skulle baka igår, jag sa att han skulle vänta och se. När vi blandat kakao, havregryn och smör började han förstå att det var chokladbollar vi gjorde och blev förstås överlycklig! Men så plockade jag fram citronen och hallonen.... nä, skeptiska blicken... 
"Ska hon nu förstöra de goa chokladbollarna?!" 
Men när han fick smaka slutresultatet så toppade vi visst de klassiska chokladbollarna. Nu är det "hallonbollar" för hela slanten! 
 
(null)


Här, kära vänner, får ni receptet på dessa goa "Hallonbollar". Jag gjorde våra både gluten och laktosfria genom att byta ut de ingredienserna som behövs till just gluten och laktosfria. 

(null)         Receptet är hämtat ur baka utan ugn av Camilla Hamid. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback