”Farfar har en grön fot”

(null)

Varmt välkommen tillbaka, ljuva sommarvärme. Jag och mina små växtbebebisar uppskattar det, mycket. Ja, jag har blivit en galen crazy-blom-lady. Det här med att plantera saker och få dem att överleva var visst väldigt kul! 

(null)

Nu får växterna vara ute på altanen och lufta sig (endast en bråkdel på bilden), för att förbereda inför utplantering, när man kan lita på plusgraderna lite mer än just nu. 

Klockrankorna är helt galna och slingrar sig fast kring allt i sin närhet, bara över en natt. Så jag hoppas att värmen är här för att stanna, så de får klättra vidare utomhus snart. 

(null)

Milton har ju hjälpt mig plantera och vattna då och då, så snappade han upp det här begreppet med "att ha gröna fingrar" jag berättade att farfar (som är en jäkel på blommor och växter) har gröna fingrar. Då skrattade han högt åt mig och säger:

Haha, men näää mamma, han har ju en grön fot! 

Och visserligen har han helt rätt, efterom farfar har tatuerat ena foten med grönt "drakfjäll". Så han tyckte ju att jag var helknasig som påstod att det var fingrarna som var gröna. 

(null)

Växternas utsikt från altanen. 

Jag jobbar vidare med mina gröna fingar, någon grön fot lär jag nog aldrig få, men sticklingarna och fröna verkar ändå nöjda med mitt omhändetagande. Lääääängtar efter att få se allt växa och blomma längre fram i sommar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback