Vilsamt med vårkransar

(null)

I samband med torra asfaltsvägar och videkissar kommer inte bara vårkänslorna, utan även känslan av att påsk närmar sig, härlig tid. Jag brukar alltid ha en tendens att börja pynta så sent att endast ett litet ris på trappen och en liten porslinskyckling kommer upp. Därför började jag mitt pyssel och pynt redan idag, av egenproducerade ägg från våra små fjäderbebisar i hönsgårn. 

(null)

"Pysselverkstad with a view" med sjön i fronten. Här snackar vi likskvalité, ro för själen, carpe diem och alla de där klassiska klyschorna, fast på riktigt. Milton var på förskolan, Minelle låg i vagnen och sussade, Jack var på jobbet så det var bara jag och fågelkvittret, lugn och ro pysslandes på soldäcket. 

(null)

Varje högtid borde ha sin egna krans tyckte jag. Jag band små minisar av videkissar, lite ståltråd klädd av "blad" och lite brudslöja. 

(null)

Äggen är nyplockade för dagen, vilken service va, att få färskt pysselmaterial serverat. Tänkte att detta kan vara en rolig idé för påskdukningen, självklart kan man variera ansikten på äggen, jag har använt en vanlig tuschpenna. 

(null)

Om man tömmer äggen (stick ett hål i botten med vass nål eller en pytteskruv) så kan man ha de liggandes som dekoration precis som de är eller kanske hänga i påskriset om man limmar fast lite tunn sytråd högst upp. Jag tyckte de blev ursöta i sina vårkransar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback