Säsong MiniGråbo

(null)

Ååååååh! Nu lever vi livet 2.0. Det känns lite så när snön försvinner och solen värmer nu i mars, att just ja, det var så här ljus och varmt livet kunde vara! Bara dra på sig en tunn jacka och gå ut, underbart!

Årstider får en helt annan innebörd när man blir mamma, då delar man liksom glädjen av att få plocka fram bobben när första flingorna singlar ner, hoppa i lövhögen eller inviga nya regnstället i djupaste vattenpölen, plocka fram rutschkanan när snön smält eller som igår... öppna upp MiniGråbo för säsongen! 
 
(null)

Igår premiärade vi och medans jag satt ute i solen och bläddrade i reklambladen som kom med posten så sneglade jag på Milton genom ena fönstret av lekstugan. Hur han plockade med koppargrytorna fram och tillbaka, ställde fram bakelserna i trä och ropar efter en stund:

"mammaaaa, vassegood, kom in till mig på lite fikaaa!" 

Och vem tackar nej till lite rulltårta gjord i furu? Inte jag iallafall! Så jag slog ner min stora rumpa i en av pyttestolarna inne hos Milton. Bästa fikat på länge. 

(null)

Idag hann Milton knappt kliva ur bilen när jag hämtat honom från dagis innan han satt fart till MiniGråbo. 

(null) 

Den gamla telefonen med nummerskiva är en favorit. En goding som suttit på övervåningen i stora Villa Gråbo i måååånga år när farmor och farfar bodde här. Nu ringer Milton och bjuder in många vänner och bekanta både till lek och fika hemma hos honom. 

(null)

Här mina vänner, här ska många fika avnjutas. Ni minns väl att vi hann inviga trädgårdssetet i somras endast två dagar innan lillsyster tittade ut. Nu ska hon få vara med på sommarens trädgårdskalas 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback