Glass i mars med hopp om våren

(null)

Kolla kontrasterna hörni. Jag satt på ett snötäckt soldäck och läste om glassar och lekstugebygge. Lagomt somrigt. Men idag kändes det iallafall som att vi tog ett stort kliv i rätt riktning, solen värmde, taken droppade och fåglarna kvittrade.
"Vad är det som låter?" Frågade Milton när han hoppade ur bilen när jag skulle lämna honom på förskolan imorse. Vad menar du? Barnen? 
"Nej kvitt kvitt, hör du det mamma?" 
Pippifåglarnas vårsång. 

(null)

Milton är en sann glassälskare. De som känner honom vet att det finns ingen som kan njuta av en chokladglass som honom, han hamnar liksom i en egen värld från det att han får glasspinnen i handen tills det att glassen är helt slut. 

Så fann jag en sån fin DIY-beskrivning av en glasskiosk i en av tidningarna farmor var förbi med igår, kände att jag bara måste göra en sån till vår Millpill, jag satte fart med glassarna på en gång. 

(null)

Milton har varit med och valt smaker, först skulle alla vara orange (hans favoritfärg) tills han kom på att han faktiskt skulle "sälja" några i kiosken, då gick det ju faktiskt att ha lite päron, jordgubb och citronsmak också. 

(null)

Hur gulligt? Milton säljer glass till oss varje dag här hemma, ska bli så kul att kunna ge honom olika varianter att bjuda på.  Minelles favorit är "grötglassen", får försöka sy ihop en sån också. 

(null)

En citron/päron pinne på g. Resultatet kommer längre fram, även grötglassen, jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback