Barnens bästa ”bokar”

(null)

Jag tänkte bjussa på lite boktips för barn. Barnens favoritböcker eller "bokar" som Milton kallar det!  Det går i perioder det där, vilka böcker som Milton helst bläddrar i, ibland läser vi Pelle Svanslös ända tills ögonen blöder (och vi föräldrar helst vill gömma den för att få läsa något annat emellanåt) och ibland är det endast Pettson & Findus som funkar till kvällssagan. 

(null)
 
Den här boken, 501 saker att hitta är den allra färskaste i boksamlingen, som jag fyndade på bok-rean. En bok där man bl.a. ska finna grävmaskiner, cementsäckar.... och 499 andra saker. Man kan sitta i evigheter med den här boken och leta, riktigt rogivande. Just såna här "hitta och finn-böcker" har varit en favorit hos mig också sen jag var liten och verkar vara det även för Milton.  

(null)

Räkna till 100. Denna bok ökar ett tiotal för varje sida och är ett roligt sätt för barnen att lära sig räkna. Sakerna är uppdelade i färger eller i kategorier så man inte tappar bort sig i räkningen. 

(null)

5 djur i varje färg. Många mysiga illustartioner. Favoriten är sista uppslaget, då man ska räkna ihop alla 100 stjärnor på natthimlen. 

(null)

Och Nellsans lilla favvis måste jag såklart också tipselitipsa om! Alla andra böcker äter hon upp (ordagrannt! Eller gör ett gott försökt till det iallafall..) men den här kan hon tugga och dra i bäst hon vill. 

(null)

Klämma, känna, lyssna och ja, till och med smaka. Vissa djur i boken är mjuka och vissa har "vingar" som är sydda utanpå. Är från Ikea om jag inte minns fel.

Måste berätta att det är min älskade lilla assistent som hjälp till med den fin fina "piffningen" kring dessa bilder, visst är han duktig min Milton, han ser och lär minsann, haha! 

Det var några söta tips till andra mini-människor (deras föräldrar) där ute! Ha nu en fin fredag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback