Vinnarskalle, i light version

(Inlägget innehåller reklamlänkar)
(null) 

Lediga sommarkvällar hörni. Milton rotade i lådorna här hemma och hittade det gamla Trivial Pursuit- spelet "Disney edition" som han var väldigt nyfiken på. Klockan var egentligen dags för dusch och nattning för länge sedan, men äsch. Det var ju långledigt så de skitiga sommarfötterna kunde vänta en timme till på dusch. 
 
(null)
 
Det är ju många Disneyfilmer han ännu inte sett, lyckliga kille, så många härliga fantasivärldar att upptäcka. Så vi fick välja ut frågor, för att spela fairplay.
 
(null)
 
Han är en liten vinnarskalle, likt sin pappa, men än i light version (herrejisses...). Men så roligt att se hans intresse för pussel och spel.

Liknande spel Trivial Pursuit familjeupplaga finns att köpa här.
 
(null)
 
Fiaspel (Kids concept)
I spellådan här hemma finns ett gammalt fia-med-knuff som jag fick från häst-bokklubben Pollux (för 15-20 år sedan?) som han lärt sig att spela. Kanske ska han få en uppdaterad variant med dessa söta spelpjäser i födelsedagspresent i augusti? 
 
(null)
 
Eller detta söta spel med Mumin Alias (Tactic). Alias för barn. Måste introducera honom för Muminfamiljen också.
 
(null)
 
Detta Lär dig läsa ABC (Egmont kärnan) skulle Milton älska! Bokstäver är allra roligast just nu 
"Mammaaa, vad börjar prutt på för bokstav?"
"pappaaaa, här är ett M som i mamma, Milton och Minelle" 

Så detta alfabetspel spel ska nog få sig en plats här hemma i spellådan. Jag älskar sällskapsspel så nog är jag lycklig över att jag skapat mig en egen liten spelkamrat! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback