Time to shine

(null)

"Varje tid har sin charm"
Så sant som det är sagt, både när det gäller årstid, ålder, barnens ålder och så även sommarblommorna. När syrénen blommat klart börjar rosknopparna att ploppa upp. Nu är pionens guldstund och jag tänker ta vara på varje liten minut...

(null)

...med tanke på att jag inte trodde att jag ens skulle få ta del av några egna pioner i trädgården efter att Jack aka. Pionmassakern gjorde ett litet rens i rabatten i höstas. Skulle vara så snäll så snäll och rensa undan så att jag kunde fröså något fint tiill våren. Dessvärre gick visst även pionerna under hans kategori av "ogräs". 

(null)

Men titta! Det ska mycket till innan dessa små cerisea bollar ger vika, jag fick pion-njuta i år igen!  Nu börjar dock de allra sista sjunga på sista versen ute i rabatten. Underbart är kort som det sägs. Men då ser vi fram emot nästa blommas "time to shine". 

Bl.a Smultronschersminen är näst på tur att ta över stafettpinnen, redan idag nallade jag några knippen vita, smultrondoftande blommor att pryda badrumskommoden med. Ljuvligt att snart kunna ta en fika på verandan och slås av ljumma vindar som doftar smulton, mmm!




Kommentarer
Dinman säger:

Som sagt, jag gör allt för dig❤️

2019-06-27 | 20:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback