Sommarens ”lussekatter”

(null)

Måndag och starten på midsommarveckan. Det är så mycket sommar det kan bli just nu, grönska, värme och lediga dagar. Kvällssolen är magisk hos oss dessa dagar. En av tusen anledningar till att jag älskar vår lilla plätt på jorden, Villa Gråbo. 

(null)

Dagarna flyger förbi och egentligen gör man ingenting fast mycket, ni vet. 

Dagarna ägnas åt livsviktiga sommar-sysslor som att Milton hämtade såpvatten hos grannen aka. gammelfarmor, för att spraya bort bladlusen från vår klätterros, eller lusekatterna som Milton säger. Julens lussekatter kommer få en helt annan betydelse för mig till vintern nu, haha.

Nu ska jag ta kvällsrundan med vattenkannan och se hur lusekatterna har det, sen ska jag faktiskt njuta av sista kvällsolen tillsammans med en tidning i schäslongen på altanen. Sommarlov! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback