Semestertider


(null)

Nu är det semester på riktigt. Vet ni vad man gör när man inviger semestern? Man rullar fram husvagnen! Vilket är precis vad vi har gjort!

(null)

...eller mer korrekt sagt; skruvat upp en krok och hängt dit vårt hemmabygge åt de små semestrande pippifåglarna. 

Den rullande blå campingdrömmen, om man är en talgoxe eller blåmes (jag var tvungen att googla "småfåglar i sverige" för denna mening, då min fågelkunskap är minimal, mina exempel skulle vara skata eller kråka, som är aningen för stora för husvagnen, haha...) 

(null)

Ett hemmasnickeri som jag och min pappa pysslat ihop tillsammans, jag älskar den och hoppas att någon pippifamilj vill semestra i den i sommar. Annars duger den gått till att bara titta på också, bidrar liksom med semesterstämning oavsett.

Har ni föressten sett Elins gulliga fågelholks-utmaning på instagram? Kika på den här. Ett litet urdrag:

"Är ni med mig på  #holkutmaningen2019  ? Gör ett hållbart val genom att avstå något du skulle köpt som du egentligen inte behöver och köp istället material för att bygga holkar eller köp en eller flera färdiga holkar." 

En gullig uppmaning och "anledning" till att vara lite kreativ, tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback