Piffa inför storkalas

(Inlägget innehåller rosafluffiga reklamlänkar) 
(null)
 
Nästa månad har vi en ettåring här hemma, herregud, lillsnuttan. En av mina favoritsysslor här i världen är som bekant, att planera och fixa "tema-kalas". Jag vet att hon inte kommer att minnas någonting från hennes allra första födelsedag men det blir ett fint minne för oss som familj.... och dessutom en anledning till att piffa och roa sig för mamman, tjohooo! 
 
(null)
 
När jag köper och även skapar kalasdekorationer själv (födelsedag, dop, bröllop, midsommar osv..)  så tänker jag ofta på att jag gärna vill kunna anända de flera gånger, eller alternativt använda som inredning efter att kalaset har ägt rum. Känns annars så tråkigt att bara lägga undan eller kasta bort. Pom pomsen från Minelles dop har hängt som dekoration i hennes rum sen i november och nu kommer de till använding igen på ettårskalaset.
 
(null)
 
 Till det stundande storkalaset har jag köpt dessa fina "pin weels" som jag tycker blir en otroligt fin detalj inne i barnrummet. Lekfullt. Tills kalaset får de provisoriskt hänga på hyllan, sen ska jag nog försöka hänga de från taket.
 
(null)
Liknande matta ELLOS / Soffan Kids concept / liknande sittpuff ELLOS / Liknande sänghimmel ELLOS/ Liknande lampa EOS Mio / Nalle/kaninen Teddykompaniet/
 
 Den rosa drömmen. Kanske kommer hon avsky rosa när hon blir äldre, efter mammas alla rosa påhitt.

Månaden efter är det storebrors tur, och han har haft egna önskemål på kalastema och dekorationer, så himla kul! Vad vi ska pyssla ihop då delar vi med oss av någon annan dag på bloggen. 

Ha en fin måndagkväll! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback