Lite Ledin och blommor

(inlägget innehåller reklamlänkar)
(null)
 
Alldeles precis just nu sitter jag ihopkrupen i gungan på altanen, med datorn i knät, godispåsen en armlängd bort och "sommaren är kort" med Ledin i bakgrunden. Det kallar jag sommarlovsbloggning. Jacken och barnen är på framsidan och tvättar bilen tillsammans (alla tre lika nöjda och glada, papsens kärlek till bilvård verkar redan ha smittat av sig på båda... haha), så jag fick en lugn stund för lite bloggning och mailande.
 
(null)
 
Midsommarafton igår, en supermysig sådan. På förmiddagen gick hela familjen på "uppdrag-plocka-midsommarbuketten" som från början var "uppdrag-plocka-midsmmarblomster-till-midsommarkransar" men när vi upptäckte att ståltråden var slut så fick det duga fint med en maffig bukett istället.
 
En liknande blomkorg för sommarens picknickar eller buketter finner ni här, hos Adlibris (dessutom "cykelvänlig", tipptoppen ju)
 
 
(null)
 
Småsten + sjö = lycklig snart-fyraårig-kille. Tänk vad roande det kan var när det plumsar och skvätter av små stenar. 
 
(null)
 Midsommarflickans urgulliga midsommar-klänning (ett helt set) hittar ni här, hos H&M
 
Och min alldeles egna fina lilla midsommarflicka. Tur att mormor hade ett lager med midsommarkransar hemma så hon senare under dagen fick lite blommor i håret på sitt allra första midsommarfirande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback