Rå om den skira blomman namnlös

(null)      

Nu börjar det bli sommar i rabatten. Riktig sommar. Den halkade efter lite, när de varma vindarna förvann för några veckor men nu snart, snart, snart kan man plocka med sig allra finaste trädgårdsbuketten in till handfatet. 

(null)

Jag kunde valt att rensa undan ogräset och snyggat till kanten och allt det där men nä, det är såhär härligt, snett och charmigt på landet. Min pappa säger alltid att "på landet ska ogräset få växa lite fritt" och det har jag minsann lärt och lever efter. Perfekt operfekt. 

(null)

Och titta! Tänk bara om jag kunde minnas namnet på denna skönhet som jag helt själv, med mina (snart, övning ger färdighet) gröna fingrar sått och rått om. Det är en vallmo, min favoritblomma, men vilken sort får jag helt enkelt återkomma med. 

(null)

 Det är såååå många knoppar i den lilla pallkragen, små knoppar som snart brister och kommer bilda en bädd av dessa fina, rosa-skira blad. 

(null)

Så, det var allt från Malins trädgårdstider för ikväll. Återkommer med foton från bädden när den blommat ut ordentligt. 

Imorrn ska jag ut på äventyr som jag med lite pirr i magen kryper ner i sängen med nu ikväll, längtar så tills jag kan berätta mera! 

Ha en fin kväll och sov så gott så hörs vi snart igen! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback