Guldkorn i rödrutigt

(null)

Igår blev vi bjudna på mat och en helfestlig efterrätt av Jacks gamla kollega och vän, och hans sambo. En liten utflykt till Frykens pärla, en restaurang som ligger precis vid sjön Fryken, i Värmland. Så himla fint läge och och så gôtt! Hade sådär himlans trevligt att jag t.om glömde ta upp kameran, men när vi åkte vidare för efterrätt så hann jag knäppa några bilder på den fina miljön!

Om ni kikar ut genom glasdörren, ser ni den lilla bänken närmst sjön?...

(null)


...där satt vi och frossade i oss glass i stora lass, och då menar jag stoooora lass! Mormors glasscafé i Lysvik! 

(null)

Milton var i paradiset, de hade både glass, en rutschkana och en stor gunga att leka av sig i. Allt en snart-fyraåring kan önska. 

(null)

Verkligen ett utflyktsmål att rekomendera, oavsett ålder. Och jag älskar älskar älskar såna här små guldkorn, affärsidén med att servera glass i en liten by ute i skogen, men det är verkligen värt att åka många mil för. 

Inne i cafét fanns gamla omaka stolar, men matchande målade och omklädda i samma rödrutiga tyg, vid kassan skymtade man en gammal gjutjärnskamin och i taket hang blommiga vimplar. Tog man ett steg ut genom de spröjsade pardörrarna kunde man välja att äta sin glass på den stora altanen eller på gräset, med fantastisk utsikt över Fryken. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback