Vårdar den lilla tanten inom mig

(null)

Om en månad blir jag tjugosex. Jag tillhör de som gillar att fylla år. Släkt och vänner kommer hit på fika, hemmet fylls med tulpaner (en fördel att fylla år i tulpanens stora tid) och det är ett tecken på att våren är på g. För så är det varje år, efter min födelsedag så ändras dygnets ljus mycket (en sann lycka för en fotograf att tiden för att fånga en bra bild i dagsljus inte längre är en halvtimme per dag!) 

Och jag gillar (än så länge) att bli äldre. Det känns liksom som att min ålder snart är ikapp den ålder jag själv kännt mig sen många år tillbaka. Jag har länge varit en liten tant, vilket jag tokgillar. 


(null)

Högst upp på önskelistan står bidrag till att kunna inhandla en Canon EOS M100. Det är på tiden att jag skaffar mig en ny vän när min trogne Canon 7D lämnade mig hastigt för en tid sedan, den nya vännen ska även få det råsnygga läderskyddet som ovan, superläckert och lär nog behövas då kameran alltid ska med, i ur och skur, i grus och grejs. 

Även ett par glasluckor till kaminen ska minsann införskaffads snart, så jag är lika omöjlig som vanlig och önskar mig "endast" pengar till detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback