Tid för skrivstil

- Inlägget är i samarbete med Slöjd-detaljer-

(null)

Minns ni skrivstilsböckerna man hade i grundskolan? Då man skulle skriva samma bokstav femtioelva gånger, jag älskade de böckerna, att få sitta och flyga fram med pennan på linjerna. Jag har varit en skrivnörd så länge jag kan minnas! Kanske är det just därför som detta samarbete med slöjd-detaljer  ligger mig lite extra varmt om hjärtat, för jag har nämligen fått testa deras set med äkta kalligrafipennor. 
 
(null)
 
När jag började grotta ner mig i det här med kalligrafi så upptäckte jag att det verkligen är en helt ny värld! Det går ju att snygga till allt med lite tjusig text och det finns oändligt med olika typsnitt och tekniker. 

(null)
 
Det är något speciellt det här med att skriva och skapa för hand. Det känns mer äkta och välgjort. Håller ni med fru gammaldags? (Jag är antaligen den allra sista som kommer överge traditionella almanackan, haha)

(null)
 
Till mitt & Jacks bröllop skrev jag alla dekorationer för hand, även inbjudningskorten. Dessa kalligrafipennor är verkligen ett tips till er som planerar bröllop! 

(null)
 Once upon a time...

De är ett måste för alla liksinnade pysslare som mig. En bit papper och lite text kan enkelt skapa ett bokmärke!

(null)
 
Här har jag målat med kalligrafipennan direkt på presentpappret. 

(null)
 
Med små etiketter kan man piffa upp i princip vad som helst, allt från paket, barnens mössa- och vantlåda, handkrämen på handfatet, kakburken...

(null)
 


(null)
 
Jag har suttit och kluddat flera kvällar i rad och hittar hela tiden nya roliga typsnitt på nätet. 

(null)
I detta kit som kommer i en fin ask finns allt man behöver för att skapa kalligrafi, bläck i olika färger, stift i olika storlekar, ett block, en inspirationsbok mm. Väldigt enkelt att använda! Kalligrafi-setet finns att köpa här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback