Ny generation, nya minnen

(null)

Okej, det ni ser mina vänner, det är en stor (STOOR) del av min barndom. Mitt startskott till den kreativa livsstilen jag har idag. Dockskåpet som min morfar byggde till mig och som min mormor tapetserade, sydde gardiner till mm. 

Som jag har lekt i detta skåp och själv skapat minityrer till. Hade inte familjen dockhus en TV så skapade jag en av en bit kartong eller träbit, eller sydde de en fin hallmatta. Jag klippte ut bilder från tidningar och limmade på färgade pappersbitar för att de skulle få tavlor i hemmet. 

Det finns så mycket hemmagjort i detta huset, precis som i vårt stora hem, Villa Gråbo. Kanske inga TV apparater i kartong men en och annan hemmagjord tavla kan man allt hitta. 

(null)

Det är ett riktigt hantverk och jag har tänkt visa insidan i ett annat inlägg. Det har känts heligt och förbjudet att förändra det, jag har varit rädd att det ska sudda minnen genom att förändra det. Men nu är det faktiskt dags! Huset har fått ta plats på Minelles rum och nu vill jag tapetsera om och piffa till. Ny generation och dags att skapa nya minnen! 

(null)

Milton gillar det redan så mycket. Vi hade det stående på matsalsbordet före jul, för att jag målade om fasaden på det och Milton hämtade sin lego-batman, lego-spiderman och möblerade så fint till dem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback