Livets första fläta

(null)

Fredag och lite extra fredagsfin!
Har ni sett något så sött? Minelles första fläta, 6 månader gammal. Hennes hår har liksom haft sin egna tillväxtkurva på BVC som skjutit i taket sedan hon kom ut! 

(null)

En del säger att det här med graviditet + halsbränna = bebis med hår på huvudet bara är en skröna. Men med mina erfarenheter så stämmer det väldigt bra. 

Med Milton fick jag halsbränna på slutet av graviditeten och han hade hår på huvudet när han föddes, med Minelle hade jag halsbränna tidigt i graviditeten och nästan dygnet runt på slutet. Redan på ultraljudet i ca v. 30 sa barnmorskan

 "ja ni kommer iallafall få en flicka med rejäl kalufs, det kan jag garantera" 

och filmade in för att visa oss hur hennes hår flöt ut och vågade sig i fostervattnet. Så sant som det var sagt, hon chockade även barnmorskorna i förlossningsrummet med sitt svall när hon ploppade ut! 
Vår fina tjej!

Kommentarer
Inredning och Guldkanter säger:

Så fin fläta! Min dotter hade inget hår alls under hennes första år. Vi gjorde små tofsar av det lilla hon hade :) Men idag har hon jättemycket! Jag hade ingen halsbränna
Kram Pernilla

2019-01-26 | 18:27:16
Villa Gråbo säger:

Ja visst är den gullig!
Tänk att det kan vara så olika med hårväxten! :) Det verkar stämma bra det där med halsbränna och hår på bebis :)
Ha en fin lördag!
Kram!

2019-01-26 | 19:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback