Låt det få växa fram...

(null)

Tänk vilka mängder med gurkor det gav oss det lilla miniväxthuset förra sommaren och nu står det där och fryser. Nu längtar jag riktigt till de gröna gräsmattorna för att få ta sig an trädgården en gång för alla. Tanken är att blommor ska ge gurkorna sällskap. Inte att trängas i växthuset men som grannar. 

(null)

Jag tänker att det där med gröna fingrar får växa fram efter hand, man lär sig genom att göra liksom. Vi delar ju visionen och viljan om att ha en fin blommande trädgård jag & min man, och bara det känns som en bra bit på vägen! Det blir femte sommaren i huset nu och trädgården har liksom halkat efter då vi fokuserat på interiören, barn och bröllop de somrar som vi bott här. 

(null)

I somras planterade vi några klätterrosor som verkligen gav oss mersmak, jisses vad de klättrade!  Jack var så omhändertagande (som med precis allt annat levande, om det nu är hönor, barn eller växter) med rosorna och bäddade fint in de i grankvistar inför vinterns kyla. 

Nu är jag sugen på att gräva rabatter, plantera träd, förså blommor osv osv.. kan det vara så att det döljer sig en liten (stor) vårlängtan i mig nu tro? Nu ska jag googla blommor, gröna-fingrar-tips och dyka ner i inspirerande trädgårdskonton på instagram!

Kommentarer
Sofia säger:

Vilka härliga och fina bilder din blogg är fylld av! Man blir själv så inspirerad av att lära sig fota bättre! :)

2019-01-12 | 13:48:03
Villa Gråbo säger:

Nämen åh! Tack snälla, vad glad jag blir, att jag kan inspirera! 😍

2019-01-12 | 15:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback