Gammalt skräp är någon annans skatt

(null)

Att besöka denna mysiga lilla loppisbod är ett måste varje gång jag besöker Sälen. 

Det är på loppisar man har chansen att fynda och skapa ett unikt och hemtrevligt hem tycker jag. Det är så enkelt att köpa samma lampa som resten av världen kan inhandla på IKEA. Men så roligt när man hittar något på loppis, som inte ses i varje hem, och helst något som jag kan sätta klorna i och göra om lite, så det blir helt unikt. 

(null)

Tittar jag tillbaka ca 15 så kunde för mitt liv inte förstå hur folk handlade på loppis, andra människors skräp? Nu är det som sagt istället som att dyka ner i en skattkista. De finaste inredningsdetaljerna jag har i hemmet är från loppis. 

(null)

Samtidigt känner man att man liksom drar sitt strå till stacken. Om alla bara fortsätter överkonsumera nyproducerade produkter i mängder, vart hamnar vi då tillslut? 

Jag älskar att göra fynd i form av gamla kvalitépryttlar, som inte bara producerades för att vara billiga, funktionella och som det helst ska tjänas mängder av stålar på. 

Och åh, dessa dörrar! Kan man få loppa de? Skulle passa perfa i min framtida drömveranda.

Brukar ni fynda på loppis?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback