En alternativ tulpan

(null)

Godmorgon! 
Idag fick Milleman åka till dagis för första gången på över ett 3 veckors långt jullov. Lika jobbigt både för honom och mig vid lämning men så nyttigt för honom och jag vet att han knappt vill med mig hem i eftermiddag när jag väl ska hämta honom. 

(null)

Vi pratade om förskolan igår för att "förbereda lite" eftersom det var ett tag sedan han var där. Han frågade vad jag & Minelle skulle göra utan honom och försäkrade sig om att vi skulle längta lite efter honom

"Är Minelle ledsen när jag är på dagis? Vill hon ha mig hemma?" 

Så himla go och hemkär, lite extra orolig för lillasyster. Klarar hon sig utan sin Milton?

(null)

Det känns tryggt att lämna honom hos sina fröknar, jag vet att de tar så god hand om honom och att han kommer glatt berätta om dagen när jag hämtar honom. 

(null)

När vi lämnat av brorsan så damp jag & Nellsan ner i soffan för lite amning framför Nyhetsmorgon. Väldigt bra start på dagen för en morgontrött mama. De informerade att det är tulpanens dag idag minsann! Nu är tulpansäsongen igång! 

(null)

Men mina röda godingar (amaryllis) är fortfarande lika ståtliga! De hann inte blomma till jul, inte till mellandagarna och inte heller till nyår (reminder till nästa jul, köp lite tidigare, haha!) men nog är de vackra, oavsett jul eller ej! 





Kommentarer
Louise säger:

Men åh gulligt! Jätte fina blommor ! :D

2019-01-15 | 19:44:55
Villa Gråbo säger:

Ja visst är de ljuvliga! 😍

2019-01-15 | 20:06:25
Anonym säger:

Oo ja! Amaryllisen är minst lika vacker! Och så står den längre :) Jättefina bilder du har i din blogg! Tar du dem själv? Blir inspirerad av dig :)

2019-01-17 | 08:38:45
Villa Gråbo säger:

Javisst är den! Så vacker och ståtlig blomma! 😍 Men vad glad jag blir! Tack snälla för de fina orden! Ja, bilderna fotar jag själv! ❣️ :)

2019-01-17 | 09:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback