Dotted dairy

(null)
 
Ni som kikar in här ofta kanske minns den ljuviga höstdagen som jag & Minelle tillbringade på soldäcket här hemma. Då hade jag precis fått hem min bullet journal som jag satt och pysslade med i de sista värmande solstrålarna, så jag tänkte visa er lite vad jag har för kluddelikludd i min, just nu. 
 
(null)
 
 En bullet journal är alltså som ett anteckningsblock, fast med små små prickar, för att kunna måla jämt och rakt men utan att prickarna ska störa (som rutigt eller randigt papper gör). Man skapar sin egna kalender eller gör egna listor, eller bara kluddar något kul. Jag har på detta uppslag gjort en månadsplan med viktiga datum & to do-listor. Man kan ju t.ex göra träningsschema, eller veckouppslag också.
 
(null)
 
 
Man kan även klistra dit lite klistermärken eller dekortejp som jag har gjort, för att göra det hela lite festligare! 
 
(null)
 
Pennan jag använder är en bläckpenna som dessutom går att sudda, hur bra? Slipper man nojja sig för att råka måla fel. 
 
 
(null) 
 
Här är renoveringsplanerna, stora som små. Jag älskar ju att göra listor och planera så detta pyssel är ju som terapi för mig, att bara få kludda av sig allt möjligt. Känslan att bara få dkriva ner en idé som kommer upp eller skissa på ett framtida projekt. 
 
(null)
 
Här har jag målat 12 olika former, en till varje månd 2019. Tanken är att jag ska skriva ner små höjdpunkter från varje månad, även det stort som smått. Även det minsta lilla minnet kan bli guldvärt en dag ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

så fint :D

2019-01-09 | 20:15:33
Villa Gråbo säger:

Tack rara! ❣️

2019-01-09 | 20:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback