365 knep för att leva i nuet

- Inlägget är i samarbete med slöjd detaljer -
 
 
Jag älskar älskar älskar denna typ av små påhitt. Sånt som ger tid för att stanna upp i ekorrshjulet och tid för att faktiskt göra något bara för att, och inte för att spara tid, pengar eller vara så effektiv som möjligt, som så mycket domineras av i samhället just nu. Detta är en bok med 365 sätt att leva lite extra i nuet. 
 
 
Den kreativa dagboken består av 365 små uppdrag, ett uppdrag för varje dag i ett år. Uppdragen kan vara att fundera och skriva ned vad du är tacksam för just idag, göra en vardagssyssla i slowmotion, skriva ned vad för dofter man känner just här och nu, rita av din väns näsa, det kan även vara som det uppdrag jag fotat ovan, att man ska måla sin dag utan att lyfta handen från pappret.
 
365 uppdrag, en del flummiga, en del galna men framförallt lekfulla och oväntade! Man blir liksom glad av denna lilla dagbok! 
 
 
Man kan även finna fina historier som denna, där dagboken berättar hur man förr i tiden gav bort miniporträtt av sig själv i en fint dekorerad medaljong till nära och kära. Medaljongerna var ofta smyckade med blommor och ofta penséer, från franskans pense á moi, som betyder tänk på mig. Så fint. Uppdraget för dagen var såklart att skapa sitt egna lilla porträtt.
 
Köp den kreativa dagboken här och skäm bort dig själv med en liten stund för eftertanke, andrum, lek och kreativitet om dagen. 
 
 
Jag använder mina bästa färgpennor, som jag även använder till min bullet journal. De enda färgpennor man behöver eftersom de har två olika spetsar i vardera ände, en bredare kalligrafispets i ena och en tunn i den andra, för de fina detaljerna. Pennorna finner du här. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback