En tidig morgon i februari...

(null)

Tidigt imorse, innan Jack for till jobbet så sjöng han en skönsång för mig och bar in födelsedagsbrickan, viskade att jag skulle ha en bra start på födelsedagen och åkte iväg till jobbet. Några timmar senare när jag och barnen vaknade till liv så sneglade jag på frukostbrickan som stod så fint på sängbordet...

Han hade kokat kakao och hällt upp i termos, ställt fram ett glas där han lagt en lapp i "äppeljuicen står redo i kylen, eftersom jag vet att du alltid vill dricka den kall" och på den tomma tallriken bredvid fanns nästa lapp "en ostmacka finns redo i kylen" och sist men inte minst, en liten inslagen present. Så himla gulligt. Som det inte vore nog så kom han hem med finaste buketten av tulpaner, eucalyptus och antagligen den finaste "blomman" av de alla: Plopp med djungelvrålsmak. Det är därför jag är gift med denna man, han är guld 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback