”De bruna tunga sakerna”

 
Vaknade upp tidigt imorse och kände rivjärnet i halsen, somnade om men när jag vaknade någon timme senare kände jag att febern och huvudvärken också hade kommit med på köpet. Dagens planer inställda. 

 
Milton är också hängig och Nellsan börjar få en liten tandbissing, så vår älskade papsi har tagit väl hand om oss på morgonen med god helgfrulle! 

Så vad gör man nu då? När man inte orkar sig upp ur soffan? Det känns som hundra år sedan jag var så sjuk att jag är sängliggande. 

Jag har letat fram lite gamla inredningsmagasin och bläddrar runt för att hitta de sista bilderna till visionboarden som var uppgift ett på kursen

 
Försöker samtidigt leta inspiration till mitt "kreativa hörn" här hemma. Kontoret. Där jag vill känna mig lite extra inspirerad till att jobba, plugga och sy. Just nu har jag samlat lite allt möjligt där och ska så småningom göra ett rivöver, kasta skräp och fylla på inspirerande bilder och material. 


Gammalt blandat med nytt. Milton frågade igår vad man använder "de där bruna tunga sakerna" till. De gamla strykjärnen. Sånt som är så självklart för oss men som skapar funderingar hos en 3,5åring. Jag älskar hur han är nyfiken på världen och hur han malligt berättade för pappa senare på kvällen, att han minsann visste att det var gamla strykjärn "kom, kom ska jag visa dig pappa!" 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback