Dags för förändring!

 
Livet har sin gång och att leva med en kreativ själ betyder förändring, ofta! Det är tur att vi är lika jag och min man, så att han inte suckar när jag får idé om att göra om i hemmet... igen! Nu är det sovrummet som borde (kommer, frågan är bara när) få sig en uppfräschning! 

 
Denna ljuuuuva vy vaknar vi till varje morgon. Det är precis lika vackert när det speglar sig en eldröd skog av höstlöv i sjön, som en spegelblank sommarsjö eller som nu, en vinterdröm. 

 
 Men nu till uppfräschningen, för utsikten behåller vi precis som den är. Jag är så sugen på att lägga in en beige heltäckningsmatta i dovrummet, detta kalla och hårda clickgolv är så tröttsamt. Mer textil i sovrummet och tänk så skönt att sätta ner nyvakna fossingar på ett mjukt och varmt golv. 



Sen har vi garderoberna. Verkligen guldvärt med så mycket förvaring! Men lite trista vitdassiga garderobsdörrar med rester av tejp från farmors gamla yoga-affisch hon hade uppsatt. Vi har iallafall gjort en uppfräschning av nya hantag när vi flyttade in, i mässing, men som sagt - jag vill ha in mer textilier!
 Så tanken är att vi ska ta bort dörrarna helt och sätta takskenor med gardiner för garderoberna istället. Några härliga beiga (såklart) i sammet kanske. Spegeln hänger vanligtvis på vår mittersta garderobsdörr men jag var tvungen att prova den på väggen istället idag, för mina framtidsplaner. Visst låter det väl mysigt?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback