Kärt återseende Pelle pajas

(null)

Vilken härlig måndag! Jack har börjat smygjobba lite, så vi slipper slänga oss hastigt tillbaka i vardagshjulet igen. Skönt med mjukstart. Men just idag var vi lediga, hela högen. Hela Rosö-högen. Det är ju de allra bästa måndagarna. 

(null)

Vi tog en köpa-present-till-fyraåring-utflykt med gott resultat. Det var lite av en utmaning att köpa när han själv var med, men än så länge är han lättlurad nog att kunna avleda med annat medans pappa betalade och snabbt gömde en kasse bak i bilen. På vägen hem överraskade papsiJack med ett stopp i Nora, älskade vackra Nora. Bodde jag inte i vårt lilla paradis där vi bor nu, så hade jag nog banne mig flyttat till Nora.


(null)

Vi var här för nästan exakt ett år sedan. Då nyförlöst och med vårt lilla lilla knyte i vagnen. Idag var vår lillastora ettåring med och utforskade Nora, pekade på varje hund som gick förbi och åt en glass på en bänk bland kullerstenen. Livet. Går så där attans fort ibland, men är så himla häftigt. Speciellt att få följa de små människornas resa. 

(null)

Vi besökte butiken Ärta Pärta, som vi upptäckte på vår utflykt förra året. Ett kärt återseende. Så mycket fiffiga prylar. En plåtlåda i form av en bil, eller en plåtburk innehållande ett "bicycle repair kit" första hjälpen för cykeln, helt enkelt. 

(null)

Denna då. En kulskåpsmagnet, i form av en mini-salami-smörgås. Det du inte visste att du behövde i ditt liv, haha. 

(null)

De har även en del fina leksaker. Var så sugen på att norpa med mig en Emil & Ida hem. Men Milton har inte riktigt fastnat för Lönneberga (ännu). Det var dock ett tag sen vi kollade på det, men nu har Pippi gått varmt på TVn här hemma. 
     
(null)

Nora: loppis! 

(null)

Milton fann ett gammalt, hemsnickrat dockskåp. Så fint! Som en miniatyr av en gammal lantgård, slitet trägolv, falu-solblekt-träfasad och t.om ett litet tomteloft. 

(null)

Sen var det hög tid för lite Nora-glass! 
(Ser ni Miltons toksnygga egenvalda-outfit? Det där med att "jag aldrig skulle släppa ut mitt barn på stan i foppisar" har jag liksom fått äta upp... hans är både aningen försmå och trasiga i ena spännet. Haha, jisses. Meeen han trivs oerhört i de....) 

(null)

Jag och Nells delade på en "Pelle Pajas". Alltså det här med att blanda glass och godis, Mm-mmm! 

(null)

Se på gatorna, husen, lyktstolparna, butiksskyltarna... tänk att hela centrum är så fint! Älskar när det finns en så fin tanke bakom allt och inte bara funktion. 

(null)

En Pelle Pajas och några affärer senare så började klockan lida mot hemfärd. 

(null)

Nora i kvällssol, en augustikväll. Så himla fint. Tack älsklingsJackie för det spontana glasstoppet i denna ljuva stad. Sommarminnen 

Kommentarer
Dinman säger:

Tiden med er är det bästa som finns ❤️

2019-08-06 | 12:29:45
Villa Gråbo säger:

❤️

2019-08-06 | 13:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback