Bullar och julkort, en augustiblandning

(null)


Ett litet hopplock av en vecka i augusti, en vecka som sprungit förbi i spurt-fart.

(null)

Grabbarna grus ägnade sista sommarlovsdagen till ett bullbak. Perfekta att mysa med när regnet stod som spö i backen på utsidan. Lillsmulan var första provsmakare. Plockade pärlspcker resten av veckan efter det. 

(null)

Och detta! Wow. Varje kväll har vi tagit oss tiden till en kvällsprommis i höstluft. Den nya dubbelvagnen är guld för kvällströtta småttingar. Vi ska se till att fortsätta med dessa kvällspromenader och dag för dag se skogen sakta färvandlas till eldröda höstfärger. Den förvandlingen är lika magisk varje år. Eldröd skog speglandes i vattnet. 

(null)
 
När vardagen påminner om en John Bauer-målning  

(null)

Sen har självaste jultomten (väldigt lik farfar, men de är ju skäggiga båda två så jag kan ju sett fel....) hittat till MiniGråbos postlåda för att lägga i ett urgulligt julkort, mitt i självaste augusti!!! Men det fanns ju såklart en rimlig förklaring...
På kortet hade han skrivit att han sett att Milton minsann fyller 4år snart så han ville ge honom en lite tidig present. En blå liten bil satt fasttejpad bak på kortet. Så fint och så lycklig snart-fyraåing:

"Jultomten har kommit med post till mig, i min brevlåda!!!"


Kommentarer
Dinman säger:

Våra promenader ❤️

2019-08-28 | 10:04:33
Villa Gråbo säger:

❤️❤️

2019-08-28 | 16:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback