Sippa i sig våren

(null)

Äntligen, sipp-tiden är kommen! 
Jag tog med min lillsmula på en skattjakt i skogen tidigare idag, vi behövde faktiskt inte gå alls långt för att finna vad jag sökte, vitsippor!
Hos grannarna aka. min mamma och pappa fanns de små vita guldkornen, i den gamla hästhagen. 

(null)

Milton kom och nynnade på en låt igår och bad mig slå på låten på spotify:

"Snälla mamma, kan du spela den här nanana du är det vackraste med våren"

Som jag har letat. Kände ändå igen den där lilla meningen som han snappat upp men kunde ändå inte identifiera låten, så jag förstod att det inte kan vara någon som vi lyssnar på dagligen. Letade och letade tills jag gick in på topplistan och slog på låten Sunnanvind med Mares. 

(null)

Antagligen har han hört den på radion när han gått runt med sina radiokåpor när han hjälpt pappa med veden. 

(null)

"Du hade sidenband i håret
Ett vilset solsken dansa på din kind
Du var det vackraste i våren"

Så börjar låten. Fint ändå. Och gulligt att han snappat upp just meningen "du var det vackraste i våren". 

(null)

Vitsippor är en av sakerna som är vackrast med våren. Och ljuset. Och glittret i vattnet när isen äntligen tinat bort och solen står högt på himlen. Och de gröna små knopparna i trädgrenarna. Och kvällsljuset som lyser orange in i vardagsrummet. Och de småkyliga men ändå ljumma kvällarna på inglasade altanen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback