Påsk, på ett ungefär...

(null)

Egentligen har jag ingen aning om vilket datum påsken börjar i år. Sådär härligt "mammalivet-med-lördag-varje-dag-vilsen". När man jobbar har man stenkoll på hur många veckor, timmar och sekunder det är kvar till påsklovet. Nu äger jag inte ens en kalender.

(null)

Att påsken infaller sent iår har jag förstått och att det är ungefär 2 veckor kvar, 

"pappa har lovat att vi ska åka till Leo på påsklovet om två veckor" 

...har jag hört de senste 3 dagarna från Milton, Leos lekland, så där har jag lite vägledning. Milton är min kalender. 

Hur som helst så börjar jag pynta nu och vart börjar påsken om inte hos hönsen? Så i år fick ägg-kransarna pryda hönsgårn, när vi har en alldeles egen. 

(null)

Och våra alldeles egna, livs levande påskpynt, året runt. De lever livet nu när solen skiner om dagarna och snön är borta. Som kossor på grönbete varje morgon man öppnar upp hönshuset, man får öppna luckan och kliva snabbt åt sidan för de ploppar ut en efter en, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback