Liten väntar på äppelblom

(null)

Nämen titta! Vårtecken här hemma! Stackars kraken sitter strax framför MiniGråbo så vi får väl se hur länge den får sitta kvar utan att små fingrar upptäcker den. 

(null)

Jag tog med mig barnen ut i måndags för att fortsätta vårstädningen i trädgården när pappsen var på jobbet. Nellsan sov så gott i vagnen och Milton skulle såklart hjälpa till med trädgårdsfixet. Han skulle minsann visa mig hur man planterar äppelträd säger han stolt och börjar gräva en liten grop mitt i gräsmattan, petar i en liten pinne och plattar försiktigt tillbaka gräset igen...

"Så mamma, nu får vi bara komma ihåg att vattna" 

(null)

Det är rätt trist att bjuda på trädgårdsbilder nu, allt är färglöst och kalt. Men nu är iallafall pallkragarna rensade och redo att bättras på med lite färg när vädret tillåter och även påfyllning av skarn kan behövas. Och ja, lite fönsterputs på växhusets fönster, eller inte? Samtidigt charmigt när det får vara lite fläckigt och härligt. Naturligt. 

(null)

Har stora visioner och förhoppningar på detta lilla land i sommar. Hoppas få plocka många röda jordgubbar, krispiga morötter och små minigurkor framöver. Än så länge ser det lovande ut med små gröna blad från fröodlingen i de små drivhusen inomhus.

(null)


Kommentarer
Sofia säger:

Vilket charmigt litet växthus, så fint!
Längtar tills det blir grönt ute!!

2019-04-13 | 12:31:50
Villa Gråbo säger:

Ja jag älskar det! Och alldeles lagomt stort till våran odling av minigurka :)

2019-04-13 | 21:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback