En tur bland trollen

(null)

"Jag vill ta med er på utflykt, packa fika och sätt på oömma kläder" sa Jack imorse. Sagt och gjort. Några timmar senare styrde bilen mot trollen. Trollstigen i Lesjöfors, Värmland. 

(null)

En magiskt skogsmiljö. Precis så som man tänker att en trollskog ska se ut med täta träd, mossklädda stenar och små porlande bäckar. Man kan finna små målade ögon på stenar långt in i skogen, små hus och svampar gjorda av stubbar. 

(null)

3km lång slinga med brant stigning första halvan och vår älskade (snart) 4åring med spring i sina små taniga ben orkade gå (läs springa) hela vägen själv! Jag är impad! Några snubbel på krokiga rötter och skrapsår på knän, riktiga sommarben. 

(null)

Alla i närheten av Värmland borde gå denna tur. Den bjussar på fantasi och skratt, och en otrolig utsikt på toppen. 

(null)

Gästboken uppe på toppen. Min mans charmigt krokiga handstil och min sons fina namnteckning längst ner. Han har precis lärt sig att skriva sitt namn, huuur duktig?! Just idag hette han Miltom. 

(null) 

Det gömmer sig något i varje hörn. Är det inte ett troll urhuggen ur en stubbe, eller en målad sten så kan det vara en stor stubbe som är omgjord till "trollets tandborste" ca 3m lång. 

(null) 

(null)

Liten på upptäcksfärd. Jag kan inte låta bli att tänka på all tid och jobb som denna man som skapat denna stig lagt ner. Det är fascinerande och otroligt imponerande. 

(null)

En underbar eftermiddag med mina tre egna små troll 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback