DIY - Att välja bort fjädrar

(null)

 Godmorgon skärtorsdag! 
Jag & Minelle har precis kommit hem efter att ha lämnat vår lilla Spiderman på dagis idag. Ja, det var en spindelman bland alla påskkärringar och gubbar på dagis idag, men Spindelmannen måste ju också fira påsk så självklart fick han vara det om han önskade och faktiskt värmde det lite extra i hjärtat att han glatt skuttade in på förskolan i sin dräkt efter vår konversation imorse:

- Jag vill inte vara Spiderman idag mamma (trots att han själv lagt fram dräkten igårkväll)
- Varför inte det då?
- Tänk om de inte gillar Spiderman.
- Vilka skulle inte gilla Spiderman?
- De på dagis. Tänk om de inte gillar de här (pekar på de inbyggda "musklerna" i dräkten). 
- Men du gillar väl Spiderman? Då spelar det ju ingen roll vad de andra tycker och Minelle tycker att du är tjusig i din röda fina dräkt. 
- Okej mamma, jag vill vara Spiderman, jag tycker också att han är snygg och Minelle tycker att jag är fin. 

(null)

Jag och Spindelmannen (igår i sin vanliga Milton-utstyrsel dock) påskpysslade på altanen igår eftermiddag. Vi gjorde pynt att ha i påskriset. Perfekt om man vill välja bort påskfjädrarna. 

(null)

Här är ägg som jag klippt ut i vanligt ritpapper åt Milton, som han fick färglägga. Jag klippte ut mina ägg i tidningspapper, går ju att göra i olika varianter. 

(null)

Sen vek jag äggen på mitten och limmade i varandra, med en sytråd emellan. Titta så fint Miltons ägg blev! 

(null)

Fint operfekta, som hempysslat ska vara. Här är de ägg som jag pysslade ihop av tidningspapper. 

(null)

Vi gjorde tre ägg var, men Milton tyckte att det var kul att snurra med äggen på fingret, så vi får väl se om det blir något pynt i riset ändå, men påsken har ju precis börjat, vi hinner pyssla hela påskhelgen!

Kommentarer
Isabell säger:

Alltså hur gulligt att åka på föris med spindelmannendräkt - självklart måste han också fira påsk :)

GLAD PÅSK på er i Villa Gråbo !

2019-04-19 | 09:02:24
Villa Gråbo säger:

Ja, så himla gosig! :)
Tack snälla, hoppas att ni får en fin påskhelg tillsammans, lilla familjen!

2019-04-19 | 19:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback