Tomtens klappar

(null)

Jag sprang över en text på någons blogg förra julen, eller för två jular sen, jag minns inte riktigt. Jag ville iallafall dela med mig av tankarna, för kanske fastnar den hos någon som den gjorde för mig, så jag delar mina egna ord och tankar kring ämnet, julklappen från tomten. 

(null)

Milton börjar bli så medveten och klok. Medveten om att tomten kommer att komma med julklapp och han har själv önskat sig specifika önskningar som t.ex en mikro, Bamsespelet och en cykel. Därför tänker jag lite extra på vad för julklapp tomten kommer att ha med sig i säcken till honom i år, att det kommer vara något litet och symboliskt. Den dyraste julklappen kommer han inte få just från tomten, utan istället från mig och Jack. 

Anledningen? För att jag inte vill att "tomten" ska ha fixat t.ex en dyr cykel till Milton när hans kompis på dagis kanske bara får en liten klapp i form av en godispåse eller ett par strumpor. Nu är Milton aningen för liten fortfarande för att förstå och kunna jämföra klappar på det sättet, men den dagen kommer. Så snälla ni som firar med barn och väntar tomten på julafton, ge inte bort ett Playstation eller en elbil från "tomten", välj istället en annan klapp. Så slipper något barn fundera på varför tomten skämmer bort vissa barn mer än andra. Det viktigaste är trots allt att tomten besöker alla små barn på julafton 

Håller du med? Gilla gärna inlägget eller kommentera dina tankar  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback