Highlights 2018

 
Året 2018, när jag tänker tillbaka så kommer jag ständigt på nya höjdpunkter. Här har jag samlat några som värmer lite extra i hjärtat. 
     
 
 
Många fikastunder har det blivit! Vi har varit duktiga på att ta tillvara på varje dag och förgyllt den med pulkaåkning, picknick eller kojbygge i lekrummet, det behövs inte mycket mer för att vardagslyxa. 
 
 
Vi fick äran att gå på två bröllop. Här ovan är min fina barndomsvän, Nancy som fick sin Gustav. Jag konstaterade att jag blir bara mer och mer blödig med åren och att gå på bröllop är en av mina favoritsysslor i livet. 
 
 
Ett hönshus med tillhörande gård byggdes, Ture och hans Tilde flyttade in hos oss! Senare under sommaren fick de även nya sambos i form av de lite vildare tvillingarna, "The twins" som Jack kallade de till en början men som tillslut fick namnet Judith och Judith efter en omröstning på min instagram, ni vet som i de gamla Com hem reklamerna? Hönorna skulle komma att bli Jacks små bebisar.
 
 
Sommaren kom tidigt, i hela maj fick vi njuta av ljuva sommarkvällar på altanen och sommaren skulle komma att bli den varmaste någonsin. 
 
 
Sommarkvällarna med fotbolls-VM på altanen. Nätterna då man aldrig ville gå och lägga sig, bara sitta och njuta av den myggfria, ljumma luften. 
 
 
Jag och Bamse rensade smutronplantorna i rabatten varje dag och fyllde nya strån varje dag, ett riktigt smultronår!
 
 
Hela familjen gick på sommarlov, grabbarna bakade en sommarlovstårta för att fira!
 
 

Midsommarafton. Världens bästa Oscar firade med oss. Vi tog med oss en picknick med tillhörande midsommarstång och allt, och gav oss ut med båten. När vi var mitt på sjön så kom midsommarregnet och vi fick ro oss i land och ta skydd under ett träd, men vad gör väl det med trevligt sällskap och fika. När skur nummer 2 kom var vi också mitt ute på sjön när plötsligt en åra gick av, tur att inte värkarna startade då kan man ju säga, haha. En midsommar att minnas ♥
 
 
 
Vi firade vår första bröllopsdag ♥. 
Även här med en picknick, midsommarstång och solen bländande i vågorna. 
 
 
Fikanissen. Det blev lite av tidsfördrivet medans vi väntade på lillasyster i slutet av graviditeten. Gick en vecka över tiden och jisses, mentalt helt galet påfrestande. När värkarna väl kom kände jag sjukaste peppen någonsin! Jag var redo att få träffa den där minimänniskan!
 
 
Så kom hon, lillasyster. Med finaste kalufsen, inte undra på halsbrännan hela graviditeten! Hon var så självklar för Milton (och oss också såklart) från första stund. Kommer aldrig glömma när han kom till patienthotellet och bara han hoppar upp i sängen hos mig och Minelle och stryker henne försiktigt över huvudet, min lillasyster. När han skulle följa med farmor & farfar hem igen så tar han tag i henne och säger att hon ska minsann med honom hem. 
 
 
 
 
Vi tog dagstrippar och slog rekord i glassätning. 
 
  
Vi åkte till Åre tillsammans med svärmor och svärfar. Här är en bild från när vi tittade på Sveriges största vattefall. Jack imponerade och sprang Åremarathon och även Vasaloppet! 
 
 
Vårt lilla MiniGråbo blev färdigt i September, det var tur att även hösten bjöd på sol och värme så vi hann hänga där innan värmen slog till. 

 
 
Vi fyndade sötaste vedspisen till lekstugan! 

 
 
 Vi sågade till en diskbänk av ett gammalt soffbord. 
 
 
 
Vi fick njuta av denna fantastiska vy varje dag, se den förändras med varje årstid. 
 
 
 
 Vi tog Jacks födelsedagsfika (i oktober!!) ute på soldäcket, i t-shirt! 
 
 
Fortsatte fikaturnén i de ljuva höstdagarna. 

 
 Ordnade skattjakt hemma på gården. 
 
 
Vi ordnade ett rosafluffigt dop till lillan i november.

 
 
Första snön kom och en snögubbe blev dörrvakt till
MiniGråbo. 

 
Vi har fortsatt renoverat och donat i Villa Gråbo, här är resultatet av vår nya spaljé och nytapetserad hall. 


Mille har samlat på sig muskler, mycket muskler i år. Vi har fått känna efter varje måltid,

 "Känn mamma, känn mina muskler!"

Jag lämnar ett fantastiskt år bakom, som har lämnat många minnen för livet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback