Dan före dopparedan

(null)

Nu smäller det. Imorgon är dagen D. Har inte ätit en enda prinskorv ännu i år så jag ser fram emot morgondagens julbord! Inatt smyger tomten ner i skorstenen för att lämna en varsin julstrumpeklapp i barnens strumpor. 

(null)

Milton har studerat just tak lite extra senaste veckan, efter att Jack visade honom stegen på vårt tak och berättat att det är där tomten och sotaren går upp för att sedan ta sig ner i skorstenen. Han har t.o.m noterat att tomten även kommer till Coop, för de har också en stege på taket. 

(null)

Just det där med att lägga sig på kvällen innan dopparedagen minns jag som en speciell känsla, att man för en gång skulle ville gå och sova för att man visste vad som väntade när man vaknade. Man hängde upp julstrumpan på sovrumsdörren och visste att tomten skulle smyga förbi med paket på natten. 

(null)

På julaftonsmorgon drack vi varm O’boy och kollade på sista avsnittet av julkalendern. Dessa traditioner som gör mig alldles varm i magen av att tänka på vill jag föra vidare till mina egna barn, så julstrumpan är på plats och julmuggarna står redo för morgondagen. Minelle får dock annan "varm O’boy" just denna jul när hon endast hunnit fylla 5månader ännu, haha. 

(null)

Åh vad jag längtat efter detta, att få fira jul med alla oss fyra, i vår älskade Villa Gråbo! 

Hoppas ni får en fin julafton imorgon om vi inte hörs något under morgondagen! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback